עברית | English

Like us on Facebook
  • Facebook
הנבל במרכז
  • סדרת הקונצרטים
    • עונות קודמות
      • עונת 2019
        • premiere
        • משולש מוזיקלי
        • קלאסי וכל הגאז הזה
        • מזג ספרדי
      • עונת 2018
        • אחת, שתים – אקוסטי ואלקטרוני
        • פרחי נבל
        • מהלוגיקה הגרמנית לאהבה צרפתית
      • עונת 2017
        • אופרה אחרת
        • ELEGIA
        • HARPIOSA
        • ניצוצות של אור
      • עונת 2016
        • פנינים קלאסיים
        • הנבל במאה העשרים
        • לקראת בגרות
        • בצוותא עם הנבל
  • משתתפים קבועים
  • בלוג
  • אודות
  • הגעה
  • סדרת הקונצרטים
    • עונות קודמות
  • משתתפים קבועים
  • בלוג
  • אודות
  • הגעה
הנבל במרכז
  • סדרת הקונצרטים
    • עונות קודמות
      • עונת 2019
        • premiere
        • משולש מוזיקלי
        • קלאסי וכל הגאז הזה
        • מזג ספרדי
      • עונת 2018
        • אחת, שתים – אקוסטי ואלקטרוני
        • פרחי נבל
        • מהלוגיקה הגרמנית לאהבה צרפתית
      • עונת 2017
        • אופרה אחרת
        • ELEGIA
        • HARPIOSA
        • ניצוצות של אור
      • עונת 2016
        • פנינים קלאסיים
        • הנבל במאה העשרים
        • לקראת בגרות
        • בצוותא עם הנבל
  • משתתפים קבועים
  • בלוג
  • אודות
  • הגעה
  • סדרת הקונצרטים
    • עונות קודמות
  • משתתפים קבועים
  • בלוג
  • אודות
  • הגעה
ראשי » ראיונות » ראיון עם קוסטין קנליס-אוליאר, מנהל הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה

ראיון עם קוסטין קנליס-אוליאר, מנהל הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה

focus 14 בפברואר 2018 22:40 אין תגובות

במה שונה הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה מקונסרבטוריונים אחרים בארץ?

מה שעושה קונסרבטוריון לטוב זו איכות המורים שמלמדים בו. כל קונסרבטוריון, לא רק שלנו. אבל אצלנו כנראה שיש אוסף של כאלה.

בהקשר של לימודי הנבל, אני יכול להדגים את זה בקלות;  בכיתת הנבל שלנו יש בממוצע 10 תלמידים, ואני יודע שיש עוד מקום  עם כיתה מאוד משמעותית. לא שלושה תלמידים, ממש כיתה. ואיכשהו 'במקרה' את שתיהן מובילה אותה מורה. אז כנראה שלא המקום עושה את זה. כשמורה יודע לבנות ולהפוך את הכלי למשמעותי גם בתוך הקונסרבטוריון וגם לתלמידים, וכשלאורך השנים יצאו פה תלמידים שהמשיכו למסלול מקצועי, אז זה אומר דרשני. הכל תלוי במורה.

מה חשבת כשהעלינו בפניך את הרעיון לקיים סדרת קונצרטים שהנבל במרכזה?

נבל הוא כלי שצריך לכוון אליו תלמידים . בגיל 6 ילד יגיד שהוא רוצה ללמוד פסנתר, או כינור, או חצוצרה. הוא יבחר בכלים מוכרים.  לכן, לקיים סדרה שבמרכזה עומד כלי שהוא לא בתודעה הרחבה של הציבור, זה מבורך. זה כלי יפהפה, והקונצרטים הם טובים, אז בוודאי שאני שמח על הסדרה. לדעתי, כל קונסרבטוריון צריך לקיים איזושהי פעילות מוסיקלית מקצועית. זה נכון לארח מספר פעמים בשנה קונצרטים של אנשי מקצוע, כי זה נותן איזשהו אופק לתלמידים. אם מתמזל מזלך, כמנהל קונסרבטוריון  ויש לך אולם של 200-300 מקומות, עם אקוסטיקה טובה ויכולת לארח סדרה,  מה טוב. אבל אני עשיתי את זה בעבר גם במקומות שלא הייתה תשתית כזאת.   מה שכן, אין ספק שהמקום מאפשר, סדרת קונצרטים רצינית,  בהיקף של 30 קונצרטים, שמשלבת הופעות של אורחים מחו"ל לצד נגינה של חבר'ה צעירים מכל הארץ.

בתור מורה ומנהל קונסרבטוריון שלימד וחינך דורות של תלמידים ימה דעתך על דור התלמידים הנוכחי בהשוואה אל הדור שלך?

השכר הכי חשוב ומשמעותי של קונסרבטוריון, זה שהבוגרים שלו מצליחים.  הדור של היום הרבה יותר טוב ממה שאנחנו היינו, וכך צריך להיות. אתם טובים יותר, מבחינה טכנית, מה שלא מפתיע, כי התחרות היום פרועה לאין ערוך. טובים יותר מבחינת עומק נגינה שזה, לדעתי, נפלא.

הלוואי שכל הילדים יגעו בדבר הזה שנקרא נגינה, כי הרווח של לימוד נגינה הוא במיומנויות שאתה מפתח 'מסביב' ;  יכולות ריכוז, תקשורת,  התמדה, ובעיקר  הקשבה, הקשבה הקשבה. זה חסר לנו ברמה לאומית. אלה דברים שאתה רוכש אותם והם נכונים לכל דבר אחר. טוב שכמה שיותר ילדים יגעו בעשייה הזאת, לא בהכרח לצורך הגשמה מקצועית כנגנים, אלא כחלק מהכשרה עצמית כבן אדם. יש לזה רווח עתידי עצום בכל שטחי החיים.

|להציג את כל הפוסטים של focus


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • Interview with Joel Von Lerber
  • ראיון עם יואל פון לרבר
  • בואו להכיר את הילה אופק מדואו ירושלים שתנגן בקונצרט פתיחת העונה הרביעית "Premiere"
  • בואו להכיר את יאנה בושקובה שתנגן רסיטל יחיד מסוגו בתל-אביב
  • Get to know Jana Boušková who will play a unique concert in Tel-Aviv
  • Facebook
Follow us on facebook
  • Facebook
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
We WordPress
גלילה לראש העמוד